20/11/2019
Ik maak foto's voor de lol. En ik zou liegen als ik zei dat ik waardering niet op prijs stel! Die krijg ik ook altijd veel. Maar bedrijven gebruiken foto's nog wel eens voor reclamedoeleinden. Zelfs eens een foto tegengekomen op gedrukte merchandising. Het is geen onwil maar vaak gewoon een misverstand/onwetendheid.
Dus heb hier erg in (en dit geldt niet alleen voor mij): Je mag een foto, ook al staat deze op internet, niet zomaar gebruiken. En ik hoef er echt geen cent voor. Maar dan is een tag wel netjes. Dus: Delen mag. Ook met je (professionele) team. Downloaden mag. Ik stuur met liefde een origineel formaat door. Maar denk aan de bronvermelding! Ik wilde eigenlijk geen watermerken meer door mijn foto's zetten. Maar wellicht toch maar weer eens gaan doen. Ik voel me zo een zure muts als ik achteraf moet vragen om een tag ^_^