Valeska Mensonides Fotografie

Valeska Mensonides Fotografie Mijn fotografie draait om het vastleggen van de pure liefde, de onschuld en het geluk die kinderen c

Laatst had ik het er al over: ik heb te weinig foto’s in huis hangen. Gelukkig begin ik daar langzaam verandering in te ...
27/11/2025

Laatst had ik het er al over: ik heb te weinig foto’s in huis hangen. Gelukkig begin ik daar langzaam verandering in te brengen.

Waar ik nog hopeloos achterloop, is het maken van fotoboeken voor m’n kids. Ik vind het altijd zo’n klus om eraan te beginnen. Want ja… ik heb héél veel mooie foto’s. Met m’n camera gemaakt, maar ook duizenden (serieus, inmiddels in de 80.000🙃) telefoonfoto’s.

Het voelt gewoon als een gigantische berg waar ik niet aan durf te beginnen. Soms denk ik: waar moet ik überhaupt beginnen? Welke foto’s kies ik? En dan blijft het liggen.

Dus ik ben benieuwd: hoe doen jullie dit? Hebben jullie tips om het leuk en behapbaar te maken? Misschien een systeem, een app, een strategie? Alle suggesties zijn welkom, want ik wil zó graag dat m’n kinderen later lekker kunnen bladeren door een mooi boek vol herinneringen. Want zeg nou zelf, dit soort mooie foto's zijn toch niet gemaakt te "verstoffen" op mn harde schijf?

Deze prachtige koppies stonden afgelopen mei model voor de portfolioshoot die  had georganiseerd en natuurlijk werd ik d...
22/11/2025

Deze prachtige koppies stonden afgelopen mei model voor de portfolioshoot die had georganiseerd en natuurlijk werd ik dolgelukkig van de beelden die ik gemaakt had, om ze vervolgens maandenlang niet te delen.
(hallo waan van de dag, maar ik probeer mijn leven te beteren 🙃)

Aan het strand fotograferen blijft mijn favoriete plek. We hoopten natuurlijk op die magische zonsondergang met mooi zacht licht, maar dat zat er die avond niet in. En eerlijk? Juist daardoor werd ik uitgedaagd en uit mijn comfortzone gehaald om met mijn edit een ander beeld neer te zetten dan normaal. Want we hadden de mooiste modellen die supergraag voor onze lens stonden, en precies daardoor ontstonden er de mooiste beelden.

En nu ik die beelden weer terug zie wordt ik er nog gelukkiger van en weet ik dat ik dit veel vaker moet doen/organiseren. Want in de hectiek van alle shoots, kinderen, huishouden en duizend to-do’s vergeet ik soms dat ik dit óók voor mezelf mag doen.

Dus mijn goede voornemen? Ik begin gewoon nu (waarom wachten tot het nieuwe jaar) met meer portfolio-shoots, meer maken voor mezelf, meer experimenteren, meer verrast worden. En vooral: meer delen van alle prachtige beelden die ik heb gemaakt! 💛

✨Vanaf 1 januari pas ik mijn tarieven aan ✨En daar ben ik eigenlijk best enthousiast over! Waarom? Omdat ik op deze mani...
21/11/2025

✨Vanaf 1 januari pas ik mijn tarieven aan ✨En daar ben ik eigenlijk best enthousiast over! Waarom? Omdat ik op deze manier nog meer kan investeren in jullie mooiste herinneringen tastbaar maken: in tijd, aandacht, nabewerking en nieuwe ideeën voor jullie shoots. Zodat kan ik iedere keer weer iets moois en persoonlijks vastleggen.

Wil je nog boeken tegen de huidige tarieven? Dit is je kans!
Pas vanaf 1 januari gaan de nieuwe prijzen in dus alles wat geboekt wordt voor die tijd geldt nog tegen de huidige tarieven.

Dank jullie wel dat ik dit werk mag doen, keer op keer weer. Iedere glimlach, elk klein detail, alle chaos gevulde sessies, het is het mooiste wat er is om vast te leggen! 💛

📷 door de liefste

Ik blijf het zeggen: sommige foto’s zijn gewoon geboren voor zwart-wit. Ze worden tijdloos, puur en kunnen zo een tijdsc...
20/11/2025

Ik blijf het zeggen: sommige foto’s zijn gewoon geboren voor zwart-wit. Ze worden tijdloos, puur en kunnen zo een tijdschrift in (wat mij betreft dan 😉) Deze serie is daar het perfecte voorbeeld van!

Al kostte me dit in het verleden vaak extra werk. Want als ik een galerij opleverde waar sommige foto's alleen in zwart wit zijn, kreeg ik steevast de vraag, " Heb je die foto's ook in kleur?". Geen probleem om te doen natuurlijk, maar toch weer extra werk.

Dus inmiddels is cmd+" een van mijn favoriete sneltoetsencombi's. Elk beeld dat roept om zwart-wit krijgt een kopie en steek ik in mijn eigen zwart-wit jasje en is iedereen blij en heb ik weer een taak minder.

Boys mama zijn is te gek, op de eerste plaats heeeel veel liefde en knuffles, maar vooral ook heel veel chaos, geschreeu...
19/11/2025

Boys mama zijn is te gek, op de eerste plaats heeeel veel liefde en knuffles, maar vooral ook heel veel chaos, geschreeuw, gerace door het huis, stoeipartijen waar niemand om gevraagd heeft, en dat alles vaak al vóór 08:00 uur. Met enige regelmaat denk ik, waarom kan het niet een keer normaal, rustig en kalmpjes. Hoe doen anderen dat toch?

Maar dan heb ik andere boys mama’s voor mijn lens en dan komt het besef.. het ligt niet aan mij. Het is letterlijk overal hetzelfde. Jongens = chaos
Overal dezelfde energie, dezelfde gekkigheid, hetzelfde zachte hartje onder al dat lawaai. En dat vind ik zo ontzettend heerlijk om vast te leggen.

En ondanks dat ik het liefste alleen maar zomer heb, vind ik die herfstige/winterse beelden altijd zooo fijn. Ja, het weer is onvoorspelbaar. Ja, soms moet je een shoot omboeken vanwege regen. Maar als het dan allemaal samenkomt, dán krijg je echt de fijnste beelden. Grof gebreide truien, kleine mutsjes, wangen die een beetje rood worden en iedereen die vanzelf dichter bij elkaar kruipt. Dat knusse gevoel dat je alleen in de herfst en winter krijgt.

Ik ben achter de schermen al plannen aan het maken voor een nieuwe portfolioshoot, en wie weet zoek ik binnenkort modellen die dit herfst/wintergevoel perfect willen vastleggen. Dus hou mijn stories goed in de gaten. Wie weet komt daar binnenkort een modellenoproepje voorbij.

De afgelopen tijd mocht ik zóveel opa’s en oma’s fotograferen, en het blijft elke keer bijzonder. Want eerlijk… opa’s en...
18/11/2025

De afgelopen tijd mocht ik zóveel opa’s en oma’s fotograferen, en het blijft elke keer bijzonder. Want eerlijk… opa’s en oma’s zitten vaak niet meer te wachten op spullen. Ze hebben meestal niets meer te wensen, behalve een recente foto waar iedereen op staat. En laten we eerlijk zijn: dat is vaak al een prestatie op zich.

En precies dát is waar je ze echt blij mee maakt: een uurtje samen dollen, spelen en gek doen, én een herinnering die daarna een mooi plekje aan de muur krijgt.

En als ik dan die stralende gezichten zie en iemand tijdens de shoot zegt: ‘Dit betekent écht veel voor ons’… ja, gelukkiger kun je me niet krijgen.

En onder ons: kleinkinderen blijven de allerbeste truc om opa’s en oma’s spontaan te laten lachen. Werkt echt élke keer. 😉💛

Er zijn van die shoots waarbij alles vanzelf lijkt te gaan. Dit was er zo eentje! De baby kijkt op precies het juiste mo...
17/11/2025

Er zijn van die shoots waarbij alles vanzelf lijkt te gaan. Dit was er zo eentje! De baby kijkt op precies het juiste moment, het licht valt perfect, en ik voel aan alles dat het beeld klopt.
Vroeger kwam dit eens in de zoveel tijd voor, inmiddels komt het vaker wel dan niet voor. Dit heeft natuurlijk alles te maken met ervaring. Waar ik me vroeger altijd gehaast en toch wat onzeker over hoe met het licht om te gaan heeft dat nu plaats gemaakt voor rust en vertrouwen dat ik altijd de mooiste beelden kan leveren met felle zon of een grijze dag. Het geheim? Heel veel meters maken, keer op keer oefenen, en elke ervaring meenemen naar de volgende shoot. 💛

Zelfs als het een vriendin is en alles al vertrouwd voelt, blijft het voor iedereen best ongemakkelijk om op de foto te ...
16/11/2025

Zelfs als het een vriendin is en alles al vertrouwd voelt, blijft het voor iedereen best ongemakkelijk om op de foto te gaan. Daarom vind ik het juist het grootste compliment als iemand zegt hoe fijn, ongedwongen en relaxed het voelt tijdens een shoot. En als ik dan na het opleveren van de foto's nog meer complimenten en blije gezichten zie… voel ik me echt on top of the world!

Wat ik ook zo fijn vind aan golden hour is dat je in één sessie zoveel verschillende beelden kunt maken: van intieme close-ups tot golden hour portretten waar ik helemaal blij van word.

Maar eerlijk? Ik kijk nu al zo ontzettend uit naar de zomer. De herfst heeft zeker zijn charme, de kleuren en het zachte licht zijn mooi, maar niets kan tippen aan dat felle, warme zonlicht van de zomer. Nog ongeveer 220 dagen tot we weer volop buiten kunnen fotograferen in dat gouden zonlicht… maar tot die tijd probeer ik elk klein straaltje licht en elk golden hour momentje mee te pakken! 💛

Deze week voelde een beetje als een mix van alles waar ik blij van word: mooie shoots,  editen, mijn klassenmoeder-dutie...
15/11/2025

Deze week voelde een beetje als een mix van alles waar ik blij van word: mooie shoots, editen, mijn klassenmoeder-duties tijdens een bosuitje (wat resulteerde in blije kids + geen modder in mijn schoenen, dus ik noem het een succes), en een heerlijke wijnproeverij als kers op de taart.

En dan heb je dit kleine meisje…
Ze gaf me een lachje waar je smeltend de rest van de dag op kan teren! Terwijl ik natuurlijk heel goed weet dat baby’s dit soort lachjes nog helemaal niet bewust inzetten, maar ik claim ‘m gewoon als compliment.

En nu: weekendmodus aan. Nog even genieten van mijn eigen twee mini’s, een volle wasmand negeren en misschien… nóg een glas wijn (of twee). 😉

Willen we een derde kindje? Het is een vraag die me regelmatig gesteld wordt. Zeker in het werk wat ik doe. Begrijpelijk...
14/11/2025

Willen we een derde kindje? Het is een vraag die me regelmatig gesteld wordt. Zeker in het werk wat ik doe. Begrijpelijk ook, want bij iedere baby die ik zie en vastleg smelt ik volledig en krijg ook ook keer op keer weer rammelende eierstokken. Maar nee er komt echt geen derde kleine minimens. Het huis is vol en luid genoeg, zowel met mensen, mini's en speelgoed, oh zoveel speelgoed. Gelukkig kan ik vaak genoeg even terug in de tijd stappen en genieten van al die lieve kleine baby's die ik vast mag leggen. 💛

Adres

Naarden

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Valeska Mensonides Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Valeska Mensonides Fotografie:

Delen