Benno's fotografie

Benno's fotografie Stadsfotograaf Hoorn

Op alle foto’s zit copyright. Geniet van de beelden maar gebruik ze niet. Hij begon met een nieuwe passie, fotograferen.

Mocht u graag een foto van mij willen gebruiken/kopen stuur dan een mail naar [email protected] Benno Ellerbroek, als je hem vroeger in de Hoornse binnenstad zag stond hij op een ladder ramen te lappen. Op een gegeven moment ging dit arbeidsintensieve werk niet meer vanwege lichamelijke klachten. Met een simpele camera liep hij zijn dagelijkse rondje met zijn hond Nelis en maakte hij wat fo

to's van de natuur en de honden in het Julianapark. Wat bleek, hij had er ook nog oog voor! Na een cursus en vele uren fotograferen werd het tijd voor een professionelere camera. Dit leidde tot nog mooiere foto's en steeds meer mensen begonnen zijn manier van fotograferen te waarderen. Het aantal volgers op zijn Facebook pagina groeide per dag. Ondertussen is Benno bezig sinds 2012 en ontwikkelt hij zich nog elke dag en dit vindt hij ook belangrijk. Ondertussen wordt Benno steeds vaker gevraagd door zowel inwoners als grote opdrachtgevers zoals o.a. het West-Fries museum, X-Craft en de Gemeente Hoorn. Benno is inzetbaar voor shoots op locatie, bedrijfs/interieur fotografie of voor het vastleggen van dierbare momenten. Wil jij Benno laten fotograferen? Of zou jij graag iets willen voor thuis aan de muur? Heb je beelden nodig voor je website of heb je een ander verzoek? Vul dan het formulier in op de website: vooreenmooiestad.nl/benno en vraag een offerte aan. Benno neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Kiekeboe!
19/06/2026

Kiekeboe!

Water plezier...📸
18/06/2026

Water plezier...
📸

Om mezelf fotografisch uit te dagen, ga ik voorlopig alleen op pad met mijn nieuwe Leica Q3 43. Deze camera heeft een va...
18/06/2026

Om mezelf fotografisch uit te dagen, ga ik voorlopig alleen op pad met mijn nieuwe Leica Q3 43. Deze camera heeft een vaste 43mm-lens, waardoor je niet kunt zoomen of van lens kunt wisselen. Wil je een onderwerp groter of kleiner in beeld, dan moet je zelf bewegen.
Geniet van de dag..

Terug in de tijd..Fijne dag..
17/06/2026

Terug in de tijd..
Fijne dag..

Ik dacht een mooie kleurige zonsondergang te fotograferen bij de Pakhuisbrug, nou niet dus 😔Fijne dag ❤
16/06/2026

Ik dacht een mooie kleurige zonsondergang te fotograferen bij de Pakhuisbrug, nou niet dus 😔
Fijne dag ❤

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties, felicitaties en warme woorden. Ik ben ontzettend dankbaar voor alle aa...
12/06/2026

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties, felicitaties en warme woorden. Ik ben ontzettend dankbaar voor alle aandacht en betrokkenheid. Het was echt overweldigend om zoveel lieve berichten te ontvangen ❤
Geniet van de Stadsfeesten dit weekend in Hoorn 🥂

Vandaag ben ik 67 jaar geworden. Een bijzondere mijlpaal, maar vooral een dag waarop ik voel dat er een last van mijn sc...
11/06/2026

Vandaag ben ik 67 jaar geworden. Een bijzondere mijlpaal, maar vooral een dag waarop ik voel dat er een last van mijn schouders valt.

Jarenlang heb ik mijn inkomen moeten verdienen met fotografie, iets wat ik altijd met veel plezier heb gedaa, en super trots op ben, en dat dat is gelukt als ex glazenwasser.. Maar de laatste jaren werd dat steeds zwaarder. Na vier dotterbehandelingen merkte ik dat het werk me steeds meer energie kostte en dat mijn lichaam niet altijd meer wilde wat mijn hoofd nog graag wilde.

Nu breekt er een nieuwe periode aan. Een periode waarin niet alles meer hoeft en waarin ik niet meer afhankelijk ben van elke opdracht die voorbij komt. Dat geeft rust. Rust om wat beter naar mijn lichaam te luisteren en rust om meer te genieten van de dingen die ik graag doe.

Fotografie zal altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven blijven, maar vanaf nu mag het weer wat meer een hobby worden. Gewoon foto's maken omdat ik het leuk vind, omdat ik iets moois zie of omdat een onverwachte ontmoeting een mooi verhaal oplevert.

Ik kijk daarom met vertrouwen naar de toekomst. Niet omdat alles makkelijker wordt, maar omdat er ruimte ontstaat voor wat echt belangrijk is: gezondheid, plezier en genieten van de kleine momenten die het leven zo mooi maken.
Dankbaar voor al jullie support elke dag weer ❤🥂

Een fleurig tafereeltje van het havenlicht...Geniet van de dag ❤
09/06/2026

Een fleurig tafereeltje van het havenlicht...
Geniet van de dag ❤

Varend erfgoed...Fijne dag..
08/06/2026

Varend erfgoed...
Fijne dag..

Onheilspellend..Fijne dag..
05/06/2026

Onheilspellend..
Fijne dag..

Adres

Hoorn

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Benno's fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Benno's fotografie:

Delen