Martine Spijksma Fotografie

Martine Spijksma Fotografie Familiefotograaf in Ede. Spontane, creatieve foto's die het verhaal van jouw gezin vertellen.

Het leek wel lente vandaag... 🌞 Zoveel zin in warme lange avonden en mooie, bloeiende veldjes. Ik werk oprecht in ieder ...
21/02/2025

Het leek wel lente vandaag... 🌞 Zoveel zin in warme lange avonden en mooie, bloeiende veldjes. Ik werk oprecht in ieder seizoen graag buiten, maar zeker bij een zwangerschapsshoot (waar je tot 2 outfitwissels kan doen), is het natuurlijk best fijn als het niet vriest. 😁

De lente betekent ook: de start van de zoektocht naar dit soort mooie plekjes. Nu al zin in. En vind je in de komende maanden een mooi veldje in de buurt van Ede? Ik hoor het heel graag! 🌻🌷🌸🌼

Bij de minishoots mocht ik trouwens het kindje dat hier nog in mama's buik zat, ontmoeten. Een prachtig meisje, al een heel dametje, met grote blauwe ogen. Ontzettend leuk om erbij te mogen zijn bij jullie mijlpalen.

Zijn broertjes en zusjes welkom bij de newbornshoot?Ja, natuurlijk! Bij een newbornshoot maak ik foto's van jullie als g...
19/02/2025

Zijn broertjes en zusjes welkom bij de newbornshoot?

Ja, natuurlijk! Bij een newbornshoot maak ik foto's van jullie als gezin, van de broertjes en zusjes samen, van baby met papa en mama, en natuurlijk ook van de baby alleen. Het is niet voor niks de langste gezinsshoot die je bij me kan boeken 😉.

Is het af en toe chaotisch? Absoluut. Rennen dreumesen en peuters weg? Natuurlijk! Dat hoort bij hun taakomschrijving. En ja, grotere kinderen zijn er op een gegeven moment ook klaar mee. Daarom houden we het leuk, doen we spelletjes, en maken we de foto's met broertjes en zusjes zoveel mogelijk aan het begin, als ze nog geïnteresseerd zijn. Het komt echt altijd goed.

En zeg nou zelf, met deze twee als je grote broers zit je als kleine zus toch meteen helemaal gebakken? Wat een schatjes. 🥰

Mag ik jouw chaos binnenkort komen fotograferen?

Soms krijg ik meteen kippenvel bij het lezen van een aanvraag. In dit geval, voor een zwangerschapsshoot. "Ik wil het di...
17/02/2025

Soms krijg ik meteen kippenvel bij het lezen van een aanvraag. In dit geval, voor een zwangerschapsshoot. "Ik wil het dit keer totaal anders doen. Precies zoals ik het bij onze dochter had willen doen. Ik dacht, foto's komen later wel, maar die later kregen we helaas niet."

Samen zoeken we naar een manier om Noëlla Sofie te betrekken bij de shoot. "Ze wordt tenslotte ook grote zus".

Het troostkonijn, dat het geboortegewicht van een sterrenkindje heeft, wordt meegenomen. En een foto en handafdruk. Er zijn vooral wolken voorspeld, maar toch breekt het zonnetje door. Het voelt passend. Toch nog een gouden randje.

Een aantal weken na de shoot krijg ik een berichtje. "Hey Martine, ik wil je even laten weten dat we opnieuw ouders zijn geworden van een prachtig meisje 🌈". Ik adem diep uit en veeg een traan weg. Zo gegund.

Veel dank aan deze lieve ouders, dat ik hun foto's mag delen. ❤️

Bij elke gezinsshoot zorg ik voor een moment voor jullie samen. Want het begon bij jullie.Ik ben zelf niet echt van Vale...
14/02/2025

Bij elke gezinsshoot zorg ik voor een moment voor jullie samen. Want het begon bij jullie.

Ik ben zelf niet echt van Valentijnsdag. Toch is 15 februari onze trouwdatum, en dan zeggen we toch grappend dat we eigenlijk op de 14e wilden, maar dat die datum al vol zat.

Wij trouwden tijdens een lockdown, met drie mensen in de zaal. Onze getuigen. Misschien niet ieders idee van romantiek, misschien ook niet het mijne voor de dag daar was. Maar ik was zwanger en we wilden het geregeld hebben. Het feest zou later wel een keer komen. En het was perfect zoals het was. Een ontzettend lief verhaal van een trouwambtenaar, die duidelijk z'n best deed om er toch wat van te maken. Mijn beste vriendin, die toch een traantje wegpinkte. En wij, die het toch een verrassend speciaal en romantisch moment vonden.

En dat feest? Dat "moet" nog een keertje. Misschien volgend jaar.

Liefde en romantiek zijn maar wat je ervan maakt. Bij een shoot zit het ook in de kleine dingen. Een blik. Een hand op een wang. Een grapje dat ik net niet kan horen omdat het niet voor mij bedoeld was, maar jouw lach heb ik op de camera.

Zijn er genoeg foto's van jullie, met z'n tweeën? Gebruik die date-avond maar om te bedenken wanneer jullie samen op de foto gaan dit jaar!

Een brandingshoot, statisch? Liever niet! Ik moedig bij iedere shoot beweging zoveel mogelijk aan, maar dat werd me bij ...
12/02/2025

Een brandingshoot, statisch? Liever niet! Ik moedig bij iedere shoot beweging zoveel mogelijk aan, maar dat werd me bij deze shoot met danseres en dansdocente natuurlijk wel heel makkelijk gemaakt. ❤️ Hoe gaaf is deze serie?

Jouw buik mag er zijn. Die strepen vertellen jouw verhaal. Bijna iedere zwangere vrouw die bij me op de foto gaat, is on...
10/02/2025

Jouw buik mag er zijn. Die strepen vertellen jouw verhaal.

Bijna iedere zwangere vrouw die bij me op de foto gaat, is onzeker over haar buik. Met name vrouwen die altijd hun buik hebben verborgen. We worden natuurlijk doodgegooid met strakke buiken. In reclames, op social media, in films. Soms lijkt het alsof jij de enige bent met striae, want die worden standaard weggephotoshopt. En een B-buik (de vorm die je buik vaak krijgt als je plus size en zwanger bent) zie je al helemaal nergens. Nogal logisch dat je denkt dat jij afwijkt.

Dat is dus niet zo. Vrijwel iedereen heeft striae, vlekjes, pukkeltjes, rolletjes. En het is gewoon heel verdrietig dat we worden gebrainwasht om niet van onze buik te houden, want die buik levert elke dag een topprestatie. Zeker als je zwanger bent. Het veilige huisje van je kindje, bouwer van een compleet mens. Een plek om van te houden.

Ging jij anders denken over je buik toen je zwanger was? En erna? Ben heel benieuwd!

Heideseizoen. Het hele jaar door krijg ik vragen over wanneer de heide bloeit. Dat verschilt per jaar! De bloei duurt ma...
08/02/2025

Heideseizoen.

Het hele jaar door krijg ik vragen over wanneer de heide bloeit. Dat verschilt per jaar! De bloei duurt maar een paar weken, en is normaalgesproken ergens tussen half juli en half september. Toch kan je al een reservering plaatsen voor deze periode. Hoe werkt dat?

1. Jij maakt je boeking, en geeft aan dat je graag in de paarse heide wil shooten. Doe dit echt op tijd, want er staan nu al veel boekingen voor die periode.

2. We plannen een datum. Als de heide ineens heel vroeg of heel laat in bloei gaat, verplaatsen we deze indien nodig. Ik werk in deze periode voor buitenshoots alleen in omgeving Ede en niet op andere heidelocaties in het land, om mijn reistijd te beperken en zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen.

3. Ik hou de heide op verschillende plekken goed in de gaten. Mijn man fietst graag, en spot ook altijd de mooiste plekjes (zoals bloemenveldjes! 🌸). Als we ergens paars signaleren, kijk ik naar de shoots voor de komende periode en of er iets moet worden veranderd aan de planning.

4. De locaties waar de heide het meest paars is, verschillen ook per jaar. Ik maak foto's en filmpjes van de locaties, en samen beslissen we zo waar de shoot gaat plaatsvinden. Zie je hoe paars de heide is op de foto's met en haar mooie gezin? Dit is echt hoe paars het is, ik verander de kleur niet.

Wil jij dit ook of wil je meer weten? Stuur me dan vast een berichtje!

Fijne momenten op de heide ❤️. Hoe schattig zijn deze twee? De heide is voor mij nog steeds een sprookjeslandschap. Mooi...
07/02/2025

Fijne momenten op de heide ❤️. Hoe schattig zijn deze twee?

De heide is voor mij nog steeds een sprookjeslandschap. Mooi in ieder seizoen, met golden hour, met mist. En altijd als ik er kom, is het net weer anders. In de lente komen er ineens bloemetjes op in de paadjes, in de nazomer is de heide natuurlijk paars, in de herfst kleuren de struiken prachtig oranje. Heerlijk, die buitenshoots.

Welk seizoen is jouw favoriet?

"Wat zijn de foto’s super mooi geworden, helemaal onze wens 😍." Yes, missie geslaagd!Het is voor mij superbelangrijk dat...
02/02/2025

"Wat zijn de foto’s super mooi geworden, helemaal onze wens 😍." Yes, missie geslaagd!

Het is voor mij superbelangrijk dat jullie echt verliefd zijn op jullie foto's. Hoe zorg ik daarvoor?

1. We bereiden de shoot samen goed voor. Jullie vullen een vragenlijst in zodat ik jullie vast wat beter leer kennen, en weet wat jullie wensen zijn. Ik ben ook altijd heel blij met een moodboard.

2. We overleggen over de styling (waarbij je bij iedere shoot kleding kan lenen uit mijn uitgebreide klantengarderobe) en kiezen samen de locatie uit. Ik werk alleen als het licht het mooiste is.

3. Tijdens de shoot zorg ik voor een ontspannen sfeer, zodat je kan loslaten en je alleen maar met elkaar bezig hoeft te zijn. Ik help bij de poses en stuur bij waar nodig, zodat er niet ineens een onderkin verschijnt, of een scheve rug.

4. Na de shoot bewerk ik jullie foto's zorgvuldig, inclusief het retoucheren van de huid, wegwerken van haartjes die net voor je gezicht vallen, en wegpoetsen van achtergrondelementen die afleiden. Ik werk al zo'n 25 jaar met Photoshop en 18 jaar met Lightroom (vanaf de lancering), en weet dus heel goed wat ik doe. Zo komt de focus helemaal op jullie gezichten te liggen, en krijg je de rustige foto's die je in mijn portfolio ziet.

5. Ik werk samen met de beste leveranciers voor professionele fotografen, zodat je je afdrukken, albums, wanddecoratie en andere fotoproducten ook bij mij kan bestellen.

Zo zorgen we er samen voor dat het plaatje helemaal klopt, en je straks foto's in handen hebt die je een leven lang kan koesteren.

Liefste details ❤️Een flinke bos haar, zachte teentjes, kleine vingertjes, toefjes haar op mini-oortjes. Ik leg al dit s...
24/01/2025

Liefste details ❤️

Een flinke bos haar, zachte teentjes, kleine vingertjes, toefjes haar op mini-oortjes. Ik leg al dit soort details vast tijdens een newbornshoot. Zodat je weer voelt hoe klein je kindje was, als je naar de foto's kijkt. Hoe die haartjes roken. Hoe die vingertjes jou al zo stevig konden vastpakken.

Een shoot in de winter, wordt dat wel mooi?Jaaa! Kijk, het is natuurlijk echt koud nu. Maar je kan laagjes dragen, ik he...
18/01/2025

Een shoot in de winter, wordt dat wel mooi?

Jaaa! Kijk, het is natuurlijk echt koud nu. Maar je kan laagjes dragen, ik heb veel jurken die je warmer houden dan je zou verwachten, en we gaan lekker bewegen. Het licht is zachter dan in de zomer. Er zijn genoeg plekjes buiten die nog hartstikke mooi zijn.

En als je daar allemaal geen zin in hebt (I get you, ik ben ook een koukleum), shooten we gewoon bij jou thuis, in mijn studio of op een andere toffe binnenlocatie.

Ik kan nog 1 shoot inplannen in februari. Voor jou? Stuur me een DM!

Summer days... Zie ineens overal zomerposts, dus ik doe gezellig mee. Ik hou ook echt van het zachte winterlicht en lekk...
13/01/2025

Summer days... Zie ineens overal zomerposts, dus ik doe gezellig mee. Ik hou ook echt van het zachte winterlicht en lekkere gebreide vesten, maar deze koukleum mist toch ook wel de zomer.

Mag woensdag wel weer naar dit mooie plekje toe! Voor een brandingshoot van een dame die een bedrijf met een supermooie missie is gestart. Ik mag al regelmatig toffe brandingshoots doen, en dat wil ik dit jaar graag verder gaan uitbouwen. Samen een mooi concept maken, dat jouw bedrijf of initiatief er echt uit laat springen. Binnenkort meer daarover, maar je mag me altijd al een berichtje sturen!

Adres

Ede

Openingstijden

Maandag 09:00 - 17:00
Dinsdag 09:00 - 17:00
Woensdag 09:00 - 17:00
Donderdag 09:00 - 17:00
Vrijdag 09:00 - 17:00

Telefoon

+31624365938

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Martine Spijksma Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Martine Spijksma Fotografie:

Delen