Child of the Arctic

Child of the Arctic Grønlandsk maskedans og oplæg om Grønland og fotografi. www.childofthearctic.com for info og pris

02/06/2026

I had to try it 😂 how did I do? And how did you do? (Did you try too?)

19/05/2026

Welcome to day one of Bumle Bo — the little garden I bought to create beautiful memories with my kids.

The name Bumle Bo comes from “bumble” and the fact that the garden is very bumpy… basically the perfect little place for me.

Today I tried planting a few things — let’s see how it turns out.

I’ll be sharing updates along the way, and I’m also looking into getting permission to build a tiny cabin here someday. 🤩

I own my very own garden!I was supposed to move. I found an apartment, and after saying yes to renting it, I woke up the...
18/05/2026

I own my very own garden!

I was supposed to move. I found an apartment, and after saying yes to renting it, I woke up the next morning with a feeling that I just couldn’t do it. At least not right now.

So instead, I bought a garden that the kids and I can enjoy this summer.

I was talking to my brother about all the amazing memories we have from our childhood vacation house, and how much I wish I could give my kids something similar. But with my budget being limited, I felt like I couldn’t afford it.

That’s when I thought about searching for a “kolonihave” — an allotment garden. Some of them have small houses, this one doesn’t, BUT I’m hoping I can get permission to build something!

So if anyone has any great advice, let me know.

My dream is to build a small, simple cottage straight out of Astrid Lindgren’s universe. Nothing fancy, just super cozy and adorable.

Can’t wait to share updates from here 🥹

05/05/2026

There’s a clear before and after in my life — and it started with barefoot shoes.

I used to think something was wrong with the way I walked. I kept buying extra insoles because I was told I “didn’t step right”… but funny enough, I never had any problems when I was barefoot.

One year ago, I switched to — and I’m not going back.

No more sore feet. No more back pain. Just the feeling my body was meant to have.

I only share things I truly believe in — and this has made a real difference for me.
If you’re curious to try barefoot shoes, you can get 15% off with my code: INUK15

04/05/2026

How did I do? 😂😂

D.11 april skal jeg optræde med grønlandsk maskedans og give oplæg på Ordkraft i AalborgHåber vi ses.Se resten af progra...
10/03/2026

D.11 april skal jeg optræde med grønlandsk maskedans og give oplæg på Ordkraft i Aalborg

Håber vi ses.
Se resten af programmet her

https://www.aalborgbibliotekerne.dk/sites/default/files/2026-03/Program_Bibliotekernes%20Scene_Ordkraft%202026.pdf

06/11/2024

Søger grønlandsk performer i København til event i morgen 🤞🏼
Skriv til Josepha

Jeg er ikke super aktiv på den her side, og det skyldes at jeg har fået barn nummer to og er tilbage på arbejdet. Men fø...
17/04/2024

Jeg er ikke super aktiv på den her side, og det skyldes at jeg har fået barn nummer to og er tilbage på arbejdet. Men følg med på Nukiga for at se hvad jeg laver med arbejde 🤩

Tag et kig på teksten 🤩👏🏼
14/09/2023

Tag et kig på teksten 🤩👏🏼

Folkens! Vores Instagram konto er 10 følgere væk fra at have 1000 følgere.
Det er virkelig stort for en lille forening som Nukiga. Hvad er det nu Nukiga helt præcist laver? Nukiga betyder “min styrke” på grønlandsk og i 2016 var der en gut ved navn Jørn der stiftede Nukiga, for at sprede nogle positive historier om Grønland i Danmark.
Så det er det Nukiga arbejder for og det går vi gennem at dele den grønlandske kultur, så som gennem kunstudstillinger, portrætter af folk fra Grønland, koncerter m.v.
Den anden del som Nukiga arbejder på, er at matche grønlandske firmaer med god arbejdskraft, som vi kan trække tilbage til Grønland.
Følg os her, men også meget gerne på Instagram for at følge med i hvad vi laver og deler. Del eller tag evt en ven du ved elsker Grønland.
På billeder ses Jørn, sammen med hans kæreste Sussi, gående mod den grønlandske indlandsis i Kangerlussuaq. I Kangerlussuaq arbejder de begge som undervisere på den lokale skole.

Link til profilen: https://instagram.com/nukiga_?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Foto taget af Child of the Arctic

Jeg performede grønlandsk maskedans, med en talk bagefter om historie og kultur, for det turkise telt og sikke en opleve...
30/08/2023

Jeg performede grønlandsk maskedans, med en talk bagefter om historie og kultur, for det turkise telt og sikke en oplevelse. Dem der dukkede op var simpelthen så godt et publikum og de stilte SÅ gode spørgsmål. Det er så livsbekræftende og gør mig så glad om hjertet at jeg kan blive hyret ud og snakke om grønlandsk kultur og danne bro med Grønland og Danmark på denne måde.
Selfølgelig kom jeg også ind på min grønlandsk/dansk baggrund og hvordan jeg har haft brug for at lære den grønlandske maskedans (uaajeerneq til alle de grønlændere der synes jeg lyder “for dansk” når jeg omtaler det “grønlandsk maskedans”) for at føle jeg har noget der knytter mig til den kultur og det land jeg nu er født ind i (men med det “forkerte sprog”).
Jeg er så stolt af at være grønlænder og har længe følt ar jeg har måtte kæmpe for at blive anset som grønlænder, at jeg altid lidt har skubbet mit danske ophav fra mig. Har ikke ville tage det til mig, fordi jeg aldrig var grønlandsk nok, og det var alt hvad jeg ville være, af hele mit hjerte og væsen.

Det var først da jeg gav slip på at føle at jeg skulle være “grønlandsk nok”, at jeg kunne acceptere at jeg altså ER halv dansk og også har den kultur med mig. Og jeg tror ikke jeg er der helt, men jeg er og vil “bare” altid være halv/halv og en af dem der ikke kan det grønlandske sprog fuldt ud. Og jeg skal lære og se det som en styrke og ikke en svaghed, at jeg har et ben i begge lande, for måske jeg kan hjælpe med at danne bro mellem de to lande, ét menneske af gangen.
Sidder rigtig her og er helt rørt og tænker er det mine graviditetshormoner eller er det bare noget der altid har ligger tungt i mit hjerte? Måske en blanding. Men either way, det var en fantastisk oplevelse at optræde for det lille publikum lige i hjertet af Århus i dag🥹❤️ Tak ❤️

Adresse

Viborg

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Child of the Arctic sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del

Type