20/10/2024
*ploef*
Tineke was weer weg. 🙈
Mannekes, wat een half jaar is dat hier al geweest. 😳
Vandaag was mijn eerste werkdag na twee maanden werkonbekwaam te zijn geweest. Voor het eerst in mijn fotografieverhaal, kon ik niet zomaar meer wat shoots verzetten omdat het fysiek wat minder ging.
Voor zij die het niet weten: ik kamp al meer dan 10 jaar met chronische spierverkrampingen. En ik kon er altijd wel mee leven. Maar elk jaar worden ze erger en neemt mijn schommelende gezondheid meer en meer plaats in in mijn leven. Een beetje frustrerend en best zorgwekkend. Zeker nu. Want waar vorig jaar een heel pijnlijk bezoek aan 't spoed een primeur was, was dat dit jaar de duur van mijn episode. 't Was rondwaggelen op krukken, veel warmwaterzakken, verwarmingsdekens, kniebracen en verder zo weinig mogelijk bewegen (help 🥲). De extreme vermoeidheid die gepaard kwam met de constante spierverkrampingen dwong mij om opnieuw afstand te doen van mijn foto's. Het was (is) mentaal en fysiek dus echt wel een pittig half jaar.
Maar! Vandaag trok ik sinds veel te lang opnieuw het bos in (letterlijk 🥰) met een van mijn gezinnetjes en mijn camera. 't Was nog met waggelen (ik voelde mij opvallend verbonden met de eenden die we ontmoetten) en beperkte bewegingen maar och, wat ben ik opgelucht om het werk weer te kunnen hervatten.
Opgelucht, maar vooral ook dankbaar. Want ik kon rekenen op ons Belgische zorgstysteem en zowel de mentale als fysieke uitdagingen leerden mij tot nu toe zo, zo veel. Mijn aanpassings- en groeivermogen wordt heel erg getest, zo ook mijn leren loslaten en de dingen helemaal anders binnen nemen op alle vlakken. Een immense groeikans die ik zonder die mentale én fysieke pijn nooit zou gekregen hebben.
't Is nooit écht slecht, als je de lessen ziet. 🧡
Bon, bij deze hoop ik dat ik het voor dit jaar wel gehad heb. 😂
Als ik online weer even zou verdwijnen, ik ben waarschijnlijk een rollator gaan kopen. 🤓
Er staan heel wat nieuwe fotoverhalen klaar om gedeeld te worden, en ik zie het keihard zitten!
Ik wens jou een zalige, herfstige zondag toe. ☀️